abstraction

Posted on Monday, September 22, 2014

Founder, Artist at SGHolland Art Studio: "I only make originals".

Letter:
An interesting site, Леонид 
Your abstracts are strong and very interesting. Are these all original paintings...I see at least one that seems to be a reproduction. I can see the characteristic richly impressionistic quality I so admire about some Russian art. Can you tell us a bit about your work?


Письмо:

Сьюзен Голландия
Основатель, художник в SGHolland Art Studio: "Только  оригиналы".

Интересный сайт, Леонид
Ваши тезисы сильны и очень интересны. Является ли это все, оригинальными картинами? ... Я вижу, по крайней мере, те, которые, кажутся, воспроизведением. Я вижу, характерное богато импрессионистское качество. Я восхищаюсь неким,  русским искусством. Можете ли вы рассказать нам, немного о вашей работе.


ОТВЕТ:  ANSWER:
  


ОТВЕТ:  ANSWER:

Susan, thanks! For your sincere interest in my work. All the works that you will see here are copyright



5 лет академического рисунка и живописи, в ныне Художественно-промышленной академии --- вот мой наработанный багаж студийных и пленэрных работ....
Портретирование --- начало мысли (творчества)....в том смысле,когда похоже или непохоже и насколько похоже или непохоже..........то самое, ускользающее,тонкое - это-"ОНА!" или это-"ОН!" ......начинаешь понимать что точная передача пропорций не спасает....после долгих мук, меня спас (как ориентир) - СИЛУЭТ(линия)...Линия силуэта,  как оказалось, несет в себе много информации не только похожести, она может передать настроение, характер человека.....для меня это было откровением...
ПРОСТО ЛИНИЯ! (без деталей: носа, глаз, губ) и СТОЛЬКО ИНФОРМАЦИИ!...я так увлекся этой мыслью, что мне стало казаться что ВООБЩЕ в человеке все детали --- просто ТЮНИНГ:) просто для красоты.
 А ЛИНИЯ это и есть отображение (на бумаге или холсте) его сущности (substance).....
Получалось что линией можно снять покрывало ВИДИМОГО(внешности) и ЗАГЛЯНУТЬ немного дальше......в пограничное пространство между видимым и невидимым, внешним и внутренним, горним и дольним


 Portraying --- the beginning of thought (creativity) .... in the sense that it looks like or unlike How similar or unlike .......... the same, elusive, subtle - this is "SHE!" Or is it "ON!" ...... you begin to understand that the exact transfer of proportions does not save .... after long torment, I was saved (as a landmark) - SILHOUETTE (line) ... The line of silhouette, as it turned out, carries a lot of information not only similarities , It can convey the mood, the character of the person ..... for me it was a revelation ... 
SIMPLY LINE! (Without details: nose, eyes, lips) and SO MUCH INFORMATION! ... I was so carried away by this thought that it seemed to me that in general in a person all the details --- just TUNING :) just for beauty, 
The LINE is the display (On paper or canvas) of its substance ..... It turned out that the line can remove the veil of VISIBLE (appearance) and LOOK slightly further ...... into the border space between the visible and the invisible, the outer and the inner, the "Gornim and Dolnim"(mountains and valley)





"FURTHER-MORE" the line forms a form .... a series (forms) of forms forms a mood ... a melody of forms is obtained .... masses of forms can create "music" from low notes (large masses) to high notes --- MELODY COMPOSITION ON THE HOLSTE built on the basis of lines and shapes (and passing through the canons of composing the composition) ..... it turns out "wrong" but EXPRESSLY and CONVINCENTLY



THEN I found out that this way can be touched, in general to another culture or the age ---- not from imitation but from the internal (through forms, lines and color, and not by forms, lines and colors) --- it's like that "flows out itself"


Если провести аналогию с человеческим мышлением, то это как логика возведенная в степень высшей искусной тонкости замыкается сама на себе оказываясь в клетке,в ОГРОМНОМ но замкнутом пространстве, в матрице-----этим можно сколько угодно жонглировать,моделировать разные "ВИДИМОСТИ",под разными углами зрения,но она способна решать только текущие,внутренние проблемы ВОЗВЕДЕННОЙ ею КОНСТРУКЦИИ. ОНА(логика) не находит согласия с ВНЕШНИМ и даже не видит его.... или видит, НО видит от представления, а не от сущности...(потому что она, ЛОГИКА, производное ума)  


If we draw an analogy with human thinking, it is like logic raised to the highest degree of subtle subtlety that closes itself to itself in a cell, in a HUGE but closed space, in a MATRIX ----- by this it is possible to juggle as much as necessary, to simulate different "VISIONS", under different Angles of vision, but it is able to solve only the current, internal problems of its of its Rational part. SHE (logic) does not find agreement with the EXTERNAL and does not even see it .... or sees, BUT sees from the representation, and not from the essence ... (because it is a LOGIC, the derivative of the mind)



 
ЛОГИКОЙ, ЗНАНИЕМ можно сколь угодно точно описать что такое ЛЮБОВЬ но так и не понять что это....пока это чувство, не коснётся твоего сердца...

Такие вот касания--- линией, формой, цветом, обозначая образ  настроения, состояния, и даже перелив во времени этих свойств  -----удивляет, впечатляет......

LOGIC, KNOWLEDGE it is possible to describe exactly what LOVE is but not to understand what it is .... while this feeling does not touch your heart ...

Such touches --- line, shape, color, indicating the image of mood, state, and even the overflow of these properties in time ----- surprises, impresses.

Комментарии

Популярные сообщения